Rozhodli ste sa Predať, či Prenajať Vašu nehnuteľnosť

a dali ste ju do súkromnej inzercie?
V takom prípade ste rýchlo zistili, že namiesto mnohých záujemcov, sa Vám v prvých pár hodinách, dňoch od publikácie inzerátu ozvalo X realitných maklérov ponúkajúcich Vám umiestnenie Vašej nehnuteľnosti v ich ponuke. Hoci to môže vyzerať lákavo a vytvára to dojem veľkého dopytu, efekt je podobný, ako ten s výlepkami na bránach, či letákmi v schránkach bytových domov. Duplicitnými, či opakovanými ponukami tej istej nehnuteľnosti viacerými Realitkami, jej dôveryhodnosť obvykle DEVALVUJETE a Vaša šanca na jej rýchlu likviditu paradoxne klesá.  
  • Opakovaná publikácia tej istej nehnuteľnosti, často krát v rôznej kvalite fotografií a s nekonzistentným popisom, môže pôsobiť nedôveryhodne a neraz pôsobí ako "zúfalý pokus" predávajúceho, prenajímateľa nehnuteľnosť predať, či prenajať, ako na ponuku za relevantnú "férovú" cenu. 
  • Nehnuteľnosť, ktorú maklér predtým ako si ju pridal do ponuky ani nevidel .
  • Prípadného záujemcu takáto opakovaná a častokrát v kvalite popisu a fotografickej dokumentácie si odporujúca inzercia, skôr utvrdí v tom, že táto ponuka je ležiak. 
  • Identická Nehnuteľnosť často publikovaná s rozdielnymi cenami, nemusí znamenať "nenažranosť" Realitky, skôr len nezáujem o obchodný prípad, ktorý pre mnoho z nich končí pridaním do portfólia a "čakaním na zázrak". Alebo aj Vašu nevedomosť o tom, kto všetko a v akej kvalite Vašu nehnuteľnosť ponúka a neinformovanie všetkých Nehnuteľnosť ponúkajúcich realiťákov o zmene ceny v čase. 
Tejto chyby sa dopúšťajú mnohí predávajúci, či prenajímatelia, ak sa nechajú čo i len dvom maklérom nahovoriť na tvrdenie "máme klienta na kúpu, z ktorého nakoniec väčšinou nič nie je, ale udička je hodená" Aj preto je lepšie si vybrať na zastupovanie pri Predaji, Prenájme Vašej nehnuteľnosti realitku, ktorá má referencie, kvalitnú webovú prezentáciu, vrátane výstižnej fotodokumentácie a relevantného popisu. Nehnuteľnosť pozná a promuje ju na silných realitných portáloch, reklamou na googli, resp. sociálnych sietiach. Keďže na mnohých portáloch majú inzeráty v linku vygenerované interné poradové číslo, z ktorého sa dá neraz vyčítať aj rok pridania inzerátu, čo niekedy priamo potvrdzuje status ležiaku. Z toho pohľadu sa čísla, hovoriace o počte zákazok na niektorých portáloch rádovo v desaťtisícoch, či dokonca v státisícoch nehnuteľností, javia ako nie veľmi relevantné, hoci viniť z toho portály, by nebolo úplne spravodlivé.
Spoľahlivejšie kritérium na relatívne rýchlu likviditu Nehnuteľnosti je správne nastavenie ceny.