Príprava na predaj

Časy, kedy stáli záujemci o nehnuteľnosti dlhý rad, sú nenávratne preč. Tí dnešní si majú z čoho vyberať. Preto skôr, ako sa rozhodnete svoju nehnuteľnosť predať alebo prenajať, pouvažujte, či by ste si ju v stave, v akom sa práve nachádza, sami vybrali. Ak je odpoveď na túto otázku nie, možno ju stačí na predaj/prenájom "iba pripraviť". Trh ponúka nespočet bytov, chcete aby ten Váš bol tým, ktorý zaujme ? Nebojte sa, nechceme od Vás Generálnu Rekonštrukciu, tú Vám aj tak nikto, respektíve málokto zohľadní. Obvykle stačí ten Váš len trochu upratať, vymaľovať a dekorovať tak, aby záujemcov zaujal natoľko, že si ho budú chcieť prísť pozrieť ešte raz. V opačnom prípade sa môže stať, že sa bude ponúkať dlhšie, alebo, že Vás bude záujemca, tlačiť do väčšej zľavy.

Home staging

Home staging [čítaj houm stejdžing] je príprava nehnuteľnostíi na predaj, alebo prenájom a jej profesionálna prezentácia na realitnom trhu. Na rozdiel od interiérového designu, který je zameraný na vlastný domov alebo firemné priestory, Home staging se zameriava na nehnuteľnosti určené na predaj, alebo prenájom. Cieľom je zvýšenie jej atraktivity pre čo najširší okruh potenciálnych zájuemcov, jednoduchým zladením farebnosti, usporiadaním nábytku a farebne zladených doplnkov, nastavením osvetlenia a odstranením všetkých negatívnych prvkov, ktoré by potenciálnemu záujemcovi sťažovali predstavu, že by práve tu dokázal žiť.

Komu je určený

Home staging využívajú v záujme zvýšenia likvidity nehnuteľností nielen developerské firmy, realitné kancelárie, ale aj ďalší vlastníci nehnuteľností.

Miesta uplatnenia

Najväčšie uplatnenie nachádza Home staging u obývaných nehnuteľností určených k predaju, alebo prenájmu. Ďalšou možnosťou sú prázdné byty, domy, novostavby či staršie nehnuteľosti. Je dokázané, že zariadené byty sa predávajú rýchlejšie, ako byty prázdné. Aj preto túto službu využívajú najmä developerské spoločnosti pri ponuke bytov v nových projektoch formou zariadených vzorových bytov. Uplatnenie nájde staging aj v komerčnom segmente, kancelárskych, firemných priestoroch, úradoch, reštauráciach, kaviarniach, kaderníctvach a kozmetických salónoch, keď môže zásah profesionálov oživiť a zatraktívniť ponúkanú nehnuteľnosť.

Historia

Home staging vznikol ako samostatný obor v USA koncom 70. rokov 20. storočia. Postupne sa rozšíril a stal velmi populárnym nielen v USA, ale aj v krajinách západnej Európy.